Jak znovu p??ipojit_SW_RAID_po_instalaci _nov??_distribuce?

Peter Surda surda na shurdix.com
Čtvrtek Srpen 25 20:25:19 CEST 2005

On Thu, 25 Aug 2005 19:50:59 +0200 "n_petr na seznam.cz" <n_petr na seznam.cz> wrote:

>VLOS je v podstatě taková nadstavba Gentoo. Právě nevím, jestli se bude
>muset vygenerovat nový "/dev/md0" podle "/etc/raidtab" příkazem
>"mkraid". Ale aby mi to to pole nezrušilo.
mkraid v ziadnom pripade nie. To len, keby to bolo ozaj pokazene a robil by to
skuseny clovek, ktory sa v tom vyzna a zaplati stratu ked to do**** :-).

>Takže tam ty disky můžu klidně nafrkat ve stylu "pátý přes devátý" a
>systém by si to měl sám dobře srovnat?
Ano.

>BTW: Jinak kdysi existovala nějaká utilita, jak do RAID 0 přidat další
>disk bez ztráty dat. Každopádně po přidání disku po dvou dnech diskové
>pole lehlo. Existují tedy již dnes postupy, jak do RAIDu přidat nebo z
>něho odebrat disk, aniž by došlo k pádu pole a ztrátě dat?
Pokial ide len o spary alebo chybajuce, tak to ide priamo (raidhotadd resp.
mdadm -a). "zvacsit" pole sa da cez raidresize (alebo tak nejak) resp. mdadm -G.

Vid man mdadm.

S pozdravom,
Peter

--