Jak znovu p??ipojit_SW_RAID_po_instalaci _nov??_distribuce?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 25 19:50:59 CEST 2005

Peter Surda napsal(a):

>VLOS nepoznam, ale bezne distribucie si RAID detekuju automaticky pri boote, but
>priamo v jadre alebo v initrd. Ked to nefunguje, hladaj raidstart alebo po novom
>mdadm -A.

VLOS je v podstatě taková nadstavba Gentoo. Právě nevím, jestli se bude
muset vygenerovat nový "/dev/md0" podle "/etc/raidtab" příkazem
"mkraid". Ale aby mi to to pole nezrušilo.

>To je irelevantne, raid sa assembluje podla udajov v superblocku (v dokumentacii
>sa pise, ze starsie verzie superblocky nemaju, ale to muselo byt riadne davno,
>tak 5 rokov minimalne).

Takže tam ty disky můžu klidně nafrkat ve stylu "pátý přes devátý" a
systém by si to měl sám dobře srovnat?

BTW: Jinak kdysi existovala nějaká utilita, jak do RAID 0 přidat další
disk bez ztráty dat. Každopádně po přidání disku po dvou dnech diskové
pole lehlo. Existují tedy již dnes postupy, jak do RAIDu přidat nebo z
něho odebrat disk, aniž by došlo k pádu pole a ztrátě dat?

Děkuji za další zkušenosti, Petr Novák.