uzivatele a prava

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Sobota Srpen 27 22:44:08 CEST 2005

> A neni nad kulickove pocitadlo, nema spostu klaves :-)))  A nuti
> premyslet !
> To snad nemyslite vazne! Sice prava ve windows nemusim, ale po
> dlouholetych zkusenostech s Novellem tvrdim, ze prava jsou v linuxu
> naprosto katastrofalni. Nemluvim o dolepovani acl a doporucovanem
> studovani zdrojaku. Proc delate za kazdou cenu z nouze cnost?

prava v unixoch su IMHO naozaj na dnesne pomery katastrofalne. mozno by
stacilo malo - keby mi niekto prezradil, ako pre KDE a ooffice nastavit
umask... zatial sa mi to zistit nepodarilo, google ani man nepomohol,
mozno som len nevedel kde to hladat. vsetky subory vytvorene pod Xkovymi
aplikaciami su teraz nastavene tak, ze pravo zapisu ma len owner, co nam
vo firemnom prostredi, kde je potreba kolaborovat na dokumentoch,
neuveritelne komplikuje zivot... a ucit dievcata alebo starsich kolegov
na chmod a chown sa ani nepokusam, viem ze by to zvladli, ale to nie je
riesenie. casovo vzdialenejsie riesenie na toto mame pripravene -
nasadenie AFS s ACL, ale i dovtedy by sa na to nieco zislo, okrem rady
ze naucit sa s tym zit... ;o)