uzivatele a prava

Martin Pokorny pokokonf na purus.cz
Úterý Srpen 30 10:49:51 CEST 2005

Martin Kraus napsal(a):

>asi jsem natvrdly, ale mohl me nekdo dat nejaky standardni srozumitelny
>priklad, proc bych chtel, aby uzivatel mohl vytvorit soubor ale nemohl ho pak
>smazat?  ja se s tim fakt nikdy nesetkal, ale ja moc na fileservery zase nejsem.

1) napriklad program, ktery si uklada data do dennich/mesicnich/rocnich
souboru. Je zadouci je na zacatku mesice vytvorit, ale neni zadouci mit
moznost jakykoli soubor smazat.
2) Logy - moznost vytvorit novy (v nazvu napr. jmeno uzivatele,
datum,...), ale nesmet ho smazat.

Myslim, ze to je srozumitelne. Ale prilis mnoho takovych situaci neni
(ja se setkal hlavne s predchozimi dvemi), proto jsem pridal "nezakladat
nove soubory". Faktem vsak je, ze je to docela uzitecne - uz jsem se
setkal s uzivatelem, co se ve windowsovem pruzkumniku koukal co kde je,
omylem stiskl Ctrl-A, vsechno zmodralo a v hruze zacal mackat na vsechno
mozne a samozrejme se mu pri tom podarilo smazat cely obsah adresare.
Byt to v adresari s daty, kde ma pravo mazat jen proto, ze tam musi
zapisovat... :-/

M.