uzivatele a prava

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Úterý Srpen 30 10:37:44 CEST 2005

> Zapisovat a nemazat (a pridal bych nezakladat nove soubory) je na

asi jsem natvrdly, ale mohl me nekdo dat nejaky standardni srozumitelny
priklad, proc bych chtel, aby uzivatel mohl vytvorit soubor ale nemohl ho pak
smazat?  ja se s tim fakt nikdy nesetkal, ale ja moc na fileservery zase nejsem.

> Novell-fileserveru naprosto bezne nastaveni v adresarich, kde se
> vyskytuji napr. data programu, ktere nejsou client-server (a ze jich je
> stale dost). Zgrupovani moz nepomuze, pokud nemuzu nastavit na jeden
> adresar vice skupin a kazde jina prava - a o tom je cela diskuse. O acl
> nemluvim, debata se rozhorela ohledne standardnich moznosti, ne o
> moznostech dolepovat za soucasneho (doporuceneho) studia zdrojaku.

ja nevim, ale acl je posix standard a co jsem koukal, tak jsem s tim nemel nikdy
problem. nechapu co by na acl melo byt nestandardniho ci nefunkcniho, alespon
na linuxovem jadre. a gnu utility uz to snad podporuji vsechny. no a  pokud mate
program, ktery je ignoruje, tak to ale neni problem unixovych prav.

mk