uzivatele a prava

Martin Pokorny konf na cronax.com
Středa Srpen 31 06:41:37 CEST 2005

Martin Kraus napsal(a):

>no me to ale porad pripada, ze je to otazka ne urceni prav, ale zamezeni
>blbosti uzivatelu. a to fakt od pristupovych prav ja neocekavam.
>a) delat slozita prava a preprogramovavat os kvuli tomu, ze uzivatel neumi 3
>klavesove zkratky me nepripada zrovna vyhodny pomer cena/vykon
>b) omezuje to uzivatele ktery umi 3 klavesove zkratky
>c) blbec zustane blbcem a software mu v tom nezabrani:(

:-))
ad a) prave o tom debata zacala ;-) Nepreprogamovavat os, Novell to umi
a konec koncu i linux, viz prispevek Michala Dobese a jeste kohosi
ad b) neomezuje, neb v takovych adresarich nema co delat
ad c) 1000% souhlas

> [...]
>pridavat data ale nemohl mazat.
>a to bych radsi napsal nejakeho jednoducheho logovaciho daemona, nez
>predelaval unixova pristupova prava.
>
>stale nevidim dostatecny duvod delat slozita a neprehledna pristupova prava.
>kdyz odstranime blbost uzivatelu, tak nam zbyde akorat pozadavek "jednou a
>dost" a to je podle mne lepsi resit nejakym softwarem nez pristupovyma
>pravama.
>
>alespon podle meho nazoru uzivatel ma mit pristup ke svym datum, kdyz uz jsou
>jeho. pokud je to otazka dat nejake aplikace, ktera chce delat obskurni

Je to vas nazor a ja vam ho neberu, ale ja mam proste jiny:
a) zabraneni smazani aplikacnich dat povazuji za zakladni ochranu proti
blbosti uzivatelu
b) nemocem je lepe predchazet, nez je lecit.

Myslim, ze je zbytecne se dale presvedcovat, mame na vec odlisny nazor a
pohled.
M.