uzivatele a prava

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Středa Srpen 31 16:19:43 CEST 2005

> Je to vas nazor a ja vam ho neberu, ale ja mam proste jiny:
> a) zabraneni smazani aplikacnich dat povazuji za zakladni ochranu proti
> blbosti uzivatelu
> b) nemocem je lepe predchazet, nez je lecit.

by me zajimalo, jak naprogramujete prava, ktera poznaji, kdy uzivatel chce
skutecne neco zapisovat a kdy jen neumi mackat klavesy.
pristupova prava nejsou proti blbosti uzivatelu, ale na urceni prav.
pokud chcete aby uzivatel nemohl mazat ci zapisovat, tak mu ta prava nedate,
to snad linux umi.
na vetsine dat nemuzete dost dobre rict, ze kdyz je uzivatel muze tvorit,
nemuze je menit. kdyz je muze menit, muze menit i jejich velikost, muze je
tedy i vsechny smazat. a rozdil uz je pak pouze jestli samotny nazev prazdneho
souboru je v adresari nebo neni.
to je snad lepsi vysvetlit kazdemu uzivateli zakladni pouziti pruzkumnika ci
co jineho desneho pouzivaji, stejne jako jim vysvetlit jak zapnout pocitac,
zakladni editaci ve wordu a excelu, jak pouzivat browser a mailovy klient.
zadna prava na serveru vam tohle nedokazou vynahradit.

mk