Qemu a linux ve Windows

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Prosinec 1 15:34:02 CET 2005

On Thu, 1 Dec 2005 13:47:17 GMT, Premysl Hruby <lin-konf na post.cz> wrote:

>  No mozna by stalo za to, zkusi rozjet colinux a potom nejaky windows
>  xserver. Mozna by to bylo rychlejsi - vykonove. Protoze rychlost v
>  colinuxu ma udajne byt temer srovnatelna s nativnim resenim. Ale s timto
>  resenim nemam zkusenosti! Jenom me to napadlo

	Provozuju dva debiany v colinuxu (Etch a Sarge, teď z jednoho píšu)
a rychlost linuxu mi přijde docela dobrá, reálné zpomalení Linuxu viditelné
žádné. Problém je spíš v tom, že pokud zatížím některý ten Linux, tak se v
těch "obalujících" Windows prakticky nedá pracovat. Jako X jde použít server
z cygwinu (nebo jakýkoli jiný, funguje to přes TCP/IP), nicméně s tím nemám
reálnou zkušenost. Co jsem četl tak s tím není sebemenší problém.

	Stabilita colinuxu je dobrá, pokud člověk nechce pracovat z Linuxu
se soubory z Windows (cofs). S tím jsem několikrát narazil poměrně záhy na
modrou smrt, zejména pokud otevírám jeden soubor z obou systémů zaráz.
Reálně se mi víc osvědčilo lokálně si to nasdílet přes Sambu, s tím problém
není.

	Po cca čtvrtročním ostrém provozu můžu vytknout colinuxu jenom dvě
věci: líné Windows při zatížení Linuxu a pomalý přístup na LAN (používám
režim bridge). Neměřil jsem to, ale odhadnul bych to tak na jednotky
megabitů. Přitom přístup přes bridge z hostitelského PC mi přijde v pohodě,
líné je to až jde provoz přes síťovku.

	Sečteno a podtrženo: Colinux můžu až na popsané problémy s klidným
srdcem doporučit, pro svůj účel je to perfektní produkt.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860