samba - linuxclient není vidět

MIlos Prudek prudek na bvx.cz
Středa Prosinec 7 14:07:45 CET 2005

> Čili, abych to zhrnul, mám-li M$ síť se Samba serverem a několika
> linuxovými stanicemi, tak potřebuji na _každé_ té linuxové stanici rozjet
> Samba server, aby mohly v té síti normálně pracovat?

Pokud "normálně pracovat" znamená "aby linuxová stanice mohla nabízet své
složky a tiskárny ke sdílení", tak musíte na té linuxové stanici rozjet Samba
server. Protože tím se z vaší "stanice" stává server, když něco sdílí.

Rozjet samba server znamená spustit smb daemon, což se na většině distribucí
(RedHat, SUSE, Mandriva) dělá příkazem "/etc/rc.d/init.d/smb start".
Distribuce typicky mívá už hotový soubor smb.conf, který asi nebudete muset
měnit, protože automticky nabízí domáci složky ke sdílení.

Jakmile budete muset měnit smb.conf, připravte se že to není tak snadné jako
sdílení ve Windows. Je třeba přečíst si a pochopit dokumentaci k Sambě, buď
zdarma dostupné PDF knihy z nakladatelství O'Reilly (anglicky), nebo tutéž
knihu v českém překladu za peníze. Tuto knihu zásadně doporučuji před čtením
man stránek, přinejmenším pro Samba začátečníky.

Zdá se, že provozujete spíš peer-to-peer sdílení "všichni se všemi" než
přísnou architekturu "mnoho klientů a jeden server", což přináší spoustu
nevýhod, které se projeví při postupném rozšiřování takové sítě.

Hodně štěstí, Martine!

--
Milos Prudek