samba - linuxclient není vidět

simon na cesa.cz simon na cesa.cz
Středa Prosinec 7 14:06:18 CET 2005

On Wed, 7 Dec 2005 13:35:25 +0100
Martin Šanda <martin.sanda na balustrada.cz> wrote:

> Dne středa 07 prosinec 2005 13:26 Miloslav Synek napsal(a):
> -> .... nějak mi uniká, co by na takové stanici, která síti nic
> -> nenabízí, bylo vidět. Pokud už bude nabízet nějaké svoje prostředky,
> -> pak je to jiná, ale to jsme zpátky u toho, že tam musí být _server_.
>
> Čili, abych to zhrnul, mám-li M$ síť se Samba serverem a několika linuxovými
> stanicemi, tak potřebuji na _každé_ té linuxové stanici rozjet Samba server,
> aby mohly v té síti normálně pracovat?

nejak mi unika obsah teto diskuze .. ale zkusim shrnout

.... na to aby jste z linuxoveho stroje videl ostatni stanice protokolem SMB
mohl mountovat jejich nabizene share ...
potrebujete podporu v jadre (obvykle byva) a smb clienta
obvykle se package nazyva smblient  ... vlastni binarka
je smbclient ...smbmount ... atd

... na to aby tato stanice byla videt v siti protokolem SMB
je potreba aby bezel daemon nmbd  .... (soucast smb serveru)
(no a pokud na te linuxove stanici chcete neco nabizet
tak je to daemon smbd .....

toz tak -)))
simon