multiplatformni GUI

Martin Špirk martin.konference na seznam.cz
Středa Prosinec 7 14:42:20 CET 2005

Dne st 7. prosince 2005 14:21 soban napsal(a):
> Zdravim! Nemate pls nekdo zkusenosti s Qt, wxWidgets, Mono a GTK+?
>
> Potrebuju vytvorit prenositelne GUI a nevim co si vybrat, kazde ma svoje
> plus i minus:/
> Požadavkem je přenositelnost mezi  různými OS, dostupnost
> vývojových nástrojů, kvalitní komponenty (file  dialog etc.) a nejlépe GPL
> licence. Aplikace ma byt primarne pouzivana na Gentoo pod Gnome desktop -
> nedochazelo by pri pouziti Qt k problemum (svazanost Qt s KDE)?

KDE je zavisle na Qt, nikoli naopak, takze k problemum pod Gnome by dochazet
nemelo, akorat ze se Qt bude "zbytecne" natahovat do pameti zatimco GTK uz
tam je.
Jinak ale mohu Qt jen doporucit, vyborna dokumentace, prehledne a srozumitelne
API. Sam jsem se rozhodoval pred par lety (takze soucasny stav muze byt jiny)
a v techto ohledech Qt nad vyse uvedenymi jasne zvitezlo (Mono tehdy nebylo).
Jinak se muzete podivat jeste na Ultimate++ (http://upp.sourceforge.net/),
osobni zkusenost s tim nemam, ale vypada to docela zajimave.

		Martin