Billionton bluetooth PCMCIA karta (stale nevyreseno)

Petr Vejsada daemon na svoboda.cz
Středa Prosinec 14 09:37:17 CET 2005

Petr Vejsada wrote:

> tady mi to chcípne na timeout - chytne se to jen s "any" (nebo ještě
> nějakými dalšími), ale dopadne o stejně blbě. (nemám teď notebook u sebe).
>
> Každopádně díky, zkusím nový kernel 2.6

Chci jen poinformovat komunitu, jake jsou vysledky mych dalsich pokusu s touto
kartou.

Nabootoval jsem 2.6.14.3, ponechal jsem pcmcia-cs (tedy nepouzil jsem
pcmciautils) a dal se do zkouseni ruznych driveru v hciattach.

Karta castecne fungovala s nekolika drivery, ktere jsem postupne vyzkousel
(inventel, picocard, xircom, texas a any). Nakonec jsem nastavil picocard a
kartu spokojene pouzival asi 10 minut bez jedine chybicky, prenosova rychlost
asi 42kBps, tedy zrejme realne dosazitelna rychlost na UMTS. Pak jsem
prebootoval do 2.4.32 (ceka me jeste nejaka prace, nez budu moci prejit na
2.6) a kartu s driverem picocard pouzival opet bezchybne asi 3 hodiny. Zadny
setserial, attachnuti bylo pres:

hciattach  $DEVICE picocard.

Tak jsem si rekl, ze se "neco umoudrilo" a byl spokojen. Vypnul jsem notebook,
ale druhy den bylo zase vsechno spatne, tedy mraky chyb v logu typu
hci4_recv: unknown packet type <hexnum>, rychlost dolu az do uplneho
chcipnuti prenosu.

Bud to byla uplna a podivna nahoda, nebo se mi podarilo temi experimenty kartu
nejak zinicializovat tak, ze potom fungovalo. Presnou sekvenci zkouseni
driveru si bohuzel nepamatuju a uz se mi to nepodarilo zreprodukovat.

Jinak nejedna se o kartu s protokolem bcsp (s bcsp se ji vubec nedari
inicializovat). Na webu vyrobce ( http://www.billionton.com.tw ) je sice
karta uvedena i s obrazkem, ale jeji presne typove oznaceni je jine a jak
znamo, jedno jine pismenko muze znamenat uplne jiny chipset. A jelikoz je
urcena pro "windows-based PC", tak preci nejaky chipset nikoho nezajima :-(.
Toto je zname napriklad z televiznich karet, kdy karta s oznacenim "Expert"
je uplne jina nez non-Expert.

Takze asi nejaka "spravna" inicializacni sekvence existuje, ale bohuzel mi
zustava utajena.

--
Zdraví
Petr Vejsada, správce svoboda.cz