pdf aplikace pod linuxem

Filip Kadlec kadcatlecf na volnydog.cz
Středa Prosinec 14 13:36:35 CET 2005

Dobry den,
 bezne pracuji s Windows ale zvazuji, ze se Linux stane mym
hlavnim operacnim systemem. Protoze hojne pracuji se soubory v
pdf, rozmyslim si, jake aplikace bych mohl pouzivat. Jsem zvykly
pracovat s (placenym) Acrobatem kde pdf soubory mohu i ukladat,
takze Adobe Reader me prilis neuspokoji. Konkretne casto provadim
nasledujici operace:
 - zmenit vlastnosti dokumentu (pdf properties, document title aj.)
 - vlozit nekam do textu ramecek jako hyperlink odkazujici
bud na jiny soubor nebo nekam na www
 - zvyraznit urcitou cast textu nebo pridat vedle anotaci
 - hledani v mnozine pdf souboru pomoci Acrobat catalogu a .pdx

Dale, mam-li strom adresaru obsahujici mnoho pdf souboru, existuje
pod linuxem moznost nejak snadno se v nich orientovat prave pomoci
metadat "document title" atd.? Pod windows je mozne je zobrazit v
Exploreru v rezimu "view file details". Konqueror ma take rezim
"detailed list", ale tam zrejme nic takoveho zobrazit neumi...?

Mohl by mi prosim nekdo doporucit aplikace ktere by alespon
nektere tyto operace s pdf soubory umoznovaly, pokud mozno ne
prilis slozite? Pokud vim, fa. Adobe linux moc nepodporuje; slysel
jsem o moznostech Kwordu, na webu jsem nasel dalsi ruzne zminky,
ale pomohly by mi asi nejlepe konkretni zkusenosti nekoho, kdo uz
podobny problem mel. Nebo je nejsnadnejsi cesta provozovat verzi
Acrobatu pro windows pod linuxem?

Doplnujici dotaz, je nejaka ceska www stranka s aktualnim
prehledem distribuci linuxu? Nasel jsem seznam na
http://www.linux.cz/distribuce.html , ale ten je z 10. dubna 2001
a zda se mi, ze od te doby vznikly nove.

Za rady predem dekuji.

--
Filip Kadlec
remove the animals from the address for reply