prehravani pisnicek blokuje ostatni zvuky

petr cezar cezar.petr na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 15 22:07:53 CET 2005

dobry den,

vtip je zhruba v tom, ze nektere zvukovky neumi 'hardware mixing' - tedy
nedokazou prehravat vice jak jeden 'proud dat'

reseni se tedy nabizi dvoji:
-budto si poridit lepsi zvukovku, ktera to dovede
-nebo pouzit 'software mixing' - tedy program, ktery to mixovani
nekolika zvukovych proudu do jedineho obstara sam

ad 2) takovym programum se rika 'zvukove servery'. napr. gstreamer, arts
(ten se pouziva v grafickem prostredi KDE), ESounD (ten tusim pouziva
Gnome), JACK,... pro ktery se rozhodnete je uz vase vec ;)

dalsi vtip tkvi v tom, ze kdyz uz vam na pozadi takovy daemon pobezi,
musi se mu ta zvukova data ladovat urcitym zpusobem. tedy je zapotrebi,
aby ty programy na prehravani hudby budto podporovaly vystup pro ten
dany zvukovy server a nebo ho bylo mozne doinstalovat napr. v podobe
pluginu (xmms-arts, xmms-esd a pod.). totez plati treba pro mplayer
(mplayer -ao arts; mplayer -ao esd; mplayer -ao help)

tolik asi coby startovni cara pro dalsi orientaci a studium. vyse
popsane informace mam takhle ulozene v hlave, takze nevim jestli jsem
treba nekde s necim nekecal... laskavy ctenar promine, ze? ;)

s pozdravem a pranim trpelivosti svetce,
-petr