SATA server

Jan 'yanek' Bortl yanek na ya.bofh.cz
Pátek Prosinec 16 00:23:33 CET 2005

Petr Stehlik wrote:

> to jsou desktopove disky. Ja planuju WD4000YD (RE - Raid Edition).

Taky bych je koupil, kdyby je tehdy meli v katalogu u dodavatele,
resp. jejich 320G varianty.
400GB disky sveho casu nemelo smysl kupovat. Nevim jak je to s cenama ted.

Cela tadle hruza uz par mesicu bezi v serverovne a doufam ze jeste
nejakou chvili pobezi :)

> Na ten hotspare jsem myslel, ale nejsem si jisty, jestli to zabere
> (jestli kdyz zemre jeden disk, tak zbytek disku na stejnem integrovanem
> radici jeste pojede).

Pri tech laboratornich kousancich vzdy vypadl jeden disk na nforce
radici. Stalo se mi to asi 3x a bud vyletel jeden nebo druhy disk.
Diskama to neni, nahodne jsem je poprehazoval i s druhym radicem. Mozna
nejaka nekompabilita s wdc, netusim, kristalovou kouli nemam.

Zajimave je, ze se to nikdy nekouslo pri synchronizaci pole, a to jsem
ji delal nekolikrat. Ale takovy "dd if=/dev/zero of=velkysoubor" po
30-xx minutach zabral celkem spolehlive.

> ktery je to kernel, ze nepozna nF4 SATA?

Debiani 2.6.8-11-amd64-k8, zbytek systemu je ale sarge a jeho pciutils
to zatim nepoznaji. Na jine stejne desce mam jeste debian unstable a tam
to vypada takto:

0000:00:07.0 IDE interface: nVidia Corporation CK804 Serial ATA
Controller (rev a3)
0000:00:08.0 IDE interface: nVidia Corporation CK804 Serial ATA
Controller (rev a3)

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] njs . netlab. cz