uz nevimjak dal ... Debian RAID

Petr Duchon pduchon na nbox.cz
Středa Prosinec 21 16:38:53 CET 2005

Ahoj,

1) Jak pises, tvuj radic je pravdepodobne "SW raid on-board hybrid."
Tudiz ho nemuzes pouzit jako HW raid. Vice na netu (nekde je seznam
radicu a co je ktery zac).
2) Proto je jedine reseni: V BIOSu ho vypnout a pouzit SW raid v linuxu.
(je to zhruba stejne dobre jako HW raid, ale je s tim daleko vic prace.)
3) Jadro 2.6 je pro tebe asi nejlepsi. (najde vic novejsich zarizeni....)
4) Boot -> najde 2 disky. Hura. Pak precti nejake SW RAID howto a vytvor
na nich raid.

- musis zkompilovat jadro s podporou raid 1, to pole musi byt
bootovatelne, a pak to snad pofici.

muj /etc/raidtab: (mam raid 0, bootuju z jineho disku)

raiddev /dev/md0
        raid-level              0
        nr-raid-disks           2
        persistent-superblock   1
        chunk-size              16
        device                  /dev/hdd1
        raid-disk               0
        device                  /dev/hdb1
        raid-disk               1

muj /etc/lilo.conf:

image= /boot/bzImage-old
        label="oldkernel-md0"
        append="md=0,0,16,0,/dev/hdd1,/dev/hdb1"
        root=/dev/md0
        read-only
image= /boot/bzImage
        label="newkernel-hdc1"
        append=""
        root=/dev/hdc1
        read-only

Snad to pomuze, Hodne stesti.
Petr.

PS: Ja bych to priste resil tak, ze bych koupil nejaky 3ware/... ktery
je plne HW a nabouchal to v biosu. Pak uz v linuxu nemusim resit nic. Je
to usetreni *hodne* casu.