uz nevimjak dal ... Debian RAID

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Středa Prosinec 21 16:45:51 CET 2005

BlackHole wrote:
> radic se v biosu hlasi jako PCI Embedded Intel 82801FR SATA RAID. Pri zapnuti v menu biosu (SATA Software RAID-Enable)
> se pak pri startu PC hlasi jako "Adaptec Embedded SATA HostRAID BIOS V3.0-1 1255" .. potom pise neco o ICH6R (RAID) Tak nevim jaky tam vlastne
ICH6R je intelovsky controler, byva primo v chipsetu na deskach 9xx.
Adaptec... neni tam jako karta? Tedy: je mozne ze mate dva radice, jeden
na desce a jeden jako PCI kartu?

> Pri instalaci s jadrem 2.4 mi nenajde CD (DVD). (stejna situace jako pri RAID)
> Pri instalaci linux26 ( jadro 2.6) mi uz kupodivu CD (DVD) najde a i oba disky.

Mate nejaky duvod proc pouzivat 2.4?

> Staci vytvorit RAID jen SW pri deleni tech disku ?
> Jaky je pak rozdil ? (kdyby instalator Debianu ten RAID podporoval a
> system rozpoznal ze mam zaply RAID)

Staci. Dokonce je to obecne preferovany zpusob. Pokud Vam ten radic
odejde, prestane se vyrabet, nebo cokoliv jineho neprijemneho, tak ty
data z tech disku resp. RAIDu budete tezko dostavat. Se SW RAIDem muzete
strcit ty HDD do libovolneho pocitace s linuxem a jedete dal. Dokonce
nemusi mit zadnou RAIDovou kartu. Nehlede na to, ze vetsinou je ciste SW
raid rychlejsi nez vetsina RAIDovych controleru.

> Bude SW RAID fungovat i pak ? nebo ho budu muset zapnout ?
> Jak RAID SW v instalatoru spravne nastavit ? (melo by se pristupovat na
> disk ze stanic kde jsou XP )

V Debianim instaleru je to velmi trivialni vec. Pri rozdelovani disku v
pruvodci instalaci si nejdrive vytvorite raidove pole (mdX) a ne nej pak
umisnite prislusny svazek (/ nebo /home nebo neco jineho). Ten pak
funguje uplne normalne a muzete ho do Win exportovat pres Sambu. Neni v
tom zadny rozdil oproti normalnim diskum.
Pokud vam instalace neprijde trivialni (muze byt), tak se zkuste drzet
tohoto vcelku detailniho postupu:
http://nepotismia.com/debian/raidinstall/

Mirek Suchy