uz nevimjak dal ... Debian RAID

BlackHole blackhole na mybox.cz
Středa Prosinec 21 23:33:06 CET 2005

Miroslav Suchy napsal(a):

> ICH6R je intelovsky controler, byva primo v chipsetu na deskach 9xx.
> Adaptec... neni tam jako karta? Tedy: je mozne ze mate dva radice, jeden
> na desce a jeden jako PCI kartu?
Ne na 100 % je tam jen ten co byva na deskach 9xx ale nechapu proc si
nekdy sam dava jmeno Adaptec.
Neni tam ani jedna karta PCI tak na 100 je tam jen to co je na desce.

> Mate nejaky duvod proc pouzivat 2.4?
Vubec ne .. jen jsem chtel ukazat ze nekdy je treba jadro 2.4 aby mi sal
DVD mechanika  - to kdyz je zaply RAID v BIosu pokud je vyply jadro 2.4
DVD nenajde.

> Staci. Dokonce je to obecne preferovany zpusob. Pokud Vam ten radic
> odejde, prestane se vyrabet, nebo cokoliv jineho neprijemneho, tak ty
> data z tech disku resp. RAIDu budete tezko dostavat. Se SW RAIDem muzete
> strcit ty HDD do libovolneho pocitace s linuxem a jedete dal. Dokonce
> nemusi mit zadnou RAIDovou kartu. Nehlede na to, ze vetsinou je ciste SW
> raid rychlejsi nez vetsina RAIDovych controleru.

Zustanu patrne u toho SW reseni v Linuxu. Jen pokud by mel nejake
zasadni duvody pro pouziti opravdoveho HW RAID tak by resil dal.

> V Debianim instaleru je to velmi trivialni vec. Pri rozdelovani disku v
> pruvodci instalaci si nejdrive vytvorite raidove pole (mdX) a ne nej pak
> umisnite prislusny svazek (/ nebo /home nebo neco jineho). Ten pak
> funguje uplne normalne a muzete ho do Win exportovat pres Sambu. Neni v
> tom zadny rozdil oproti normalnim diskum.
> Pokud vam instalace neprijde trivialni (muze byt), tak se zkuste drzet
> tohoto vcelku detailniho postupu:
> http://nepotismia.com/debian/raidinstall/

Uplne trivialni mi to neprijde clovek musi trochu uvazovat a zmineny
navod ( odkaz ) je super.
Dekuji moc za vsechny rady.