ISA slot v novem pocitaci

Jaroslav Honsa honsa na pleione.asu.cas.cz
Čtvrtek Prosinec 29 14:50:40 CET 2005

On Thu, Dec 29, 2005 at 12:21:48PM +0100, Petr Šobáň wrote:

> Pentium 4 má MB s ISA sběrnicí ?

Je to prumyslove PC s 3 ISA sloty.

> Jednoduše zjistit zda ta deska v té sběrnici komunikuje (ms-dos + program).

Zkouseli jsme ISA sitovku: OK
DOSova varianta ovladaciho programu pro nasi kartu taky nefunguje.

> Na jaké frekvenci ta ISA sběrnice funguje ? Někdy se odvozuje takt od
> PCI a tak tam nemusí být přesně 7Mhz a může se to lišit a dělaná deska
> to nemusí rozchodit.

Jak se to pozna (ta frekvence)?

> Takže proskoumat bios a nastavit správné časování sběrnic, případně
> skusit to celé podtaktovat.

Zkouseli jsme vypinat cache v BIOSu, takze to pak bylo pomale jako
486ka, ale karta nefungovala.

> Další věc je že deska na spracování potřebuje určitý čas mezi zápisem na
> ni a čtením a neumí to HW ošetřit skuste mezi zápisem a čtením vložit
> nějakou čekací smyčku.

S tim jsem si taky hral bez uspechu. Ten program vraci stejne hodnoty at
tam karta je nebo neni, ale hodnoty se lisi, pokud zmenim adresu portu.
To si neumim vysvetlit.

> Taky při větších kmitočtech čipové sady při špatně navržené desce můžou
> vznikat různé přeslechy a pod...
To si umim predstavit, ale myslim, ze by pak karta vracela ruzne
(nahodne) hodnoty.

Zdravi Jaroslav Honsa.