Linux pro server

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Únor 1 08:32:02 CET 2005

	Ano, protoze ta komponenta Z je 90% lidi uplne naprd, jednak ji
neumi konfigurovat, jednak ji k nicemu nepouzivaji, ale hlavne ze ji pouziva
kazdy druhy balicek, ac by nemusel... (ostatne, temer vsechny balicky maji
via configure moznost --with-kerbers --without-kerberos...).

> Z toho pohledu je videt, ze byste nejradeji zustal v dobe, kdy byly
> pocitace drevene a slapaci, protoze "tenkrat to bylo nejlepsi".

	Nikoliv, moznosti software byly dostacujici, nechceme furt nove
features (zpravidla stejne zabugovane a nebezpecne), chceme zakladni SET
funkci a chceme, aby tyto funkce skutecne delaly pouze to, co se od nich
ocekava, nic vic ale ani nic min ani zadne postranni efekty... - domnivam
se, ze moje pozadavky ma 90% všech uzivatelu pocitacu... ze Vy mezi ne
nepatrite mne vůbec nezajima, klidne si budte v tech 10-ti% a honte se za
features...

> tvrdit, ze bez nej je to "bezpecne a vhodne na server", pak
> by stalo za
> to, abyste si to nejak urovnal.

	A k cemu mi za beznych okolnosti pomuze Kerberos? Jak mi povysi
bezpecnost systemu, serveru apod.? K cemu to je, když žádna distribuce ho
nemá nakonfigurovaný tak, aby se používal by default? To, ze všechny možné
aplikace mají možnost autentizece/autorizace via kerberos je hrozně krásné,
asi jako většina podobných systémů může běhat proti TACACS+ autentizačnímu
serveru - co z toho? Kolik uživatelů to vůbec kdy využije?!

> A to plati i pro variantu, kdy budete za 3 roky zase nadavat na neco
> novejsiho a vychvalovat dneska Vami zatracovanou verzi X.

	To je ale naprosto logický závěr, chápu, že po marketingové masáži
firmou MS a jí podobných, které jsou živi jen z toho, že zákazníkům cpou
nové a nové verze (údajně mnohokrát lepší:-r) se podobné trendy objevují i v
Linuxu, možná Vás to překvapí, ale právě Ti zákaznici, kteří jsou pro MS
životně důležití by do dnes v klidu zůstali v MS Windows NT 4.0., protože
nic jiného nechtějí a nepotřebují... to že jim to není umožněno je fakt,
stejně jako je faktem, že nejen MS musel konec technologické podpory
několikrát posunovat, protože jinak by o tyto zákazníky přišel (a že byli
setsakramentsky důležití dokazuje snad dostatečně fakt, jak se k nim choval
a vycházel jim vstříc)... stejný postup očekávám i v Linuxu a je jen otázkou
doby, kdy se zákazníci naštvou a prohlásí, že 1-3 roky běžné technologické
podpory je málo, je to drahé a radši se poohlédnou po jiném řešení...

> Aby bylo jasno - me je uplne ukradeny, ze jste se zamiloval
> do Trustixu

	No a co? Z Vás zaše čiší blavoslovení RedHatu, který rozhodně taky
není bez chyb, jak se furt tváříte a dávno to není high-end společnost
(nikoli ve smyslu zákazníků, obratu, případně zisku) - je tu spousta
dalších, kteří jsou technologicky lepší než Red Hat Inc., bohužel úspěch na
trhu není dnes o tom, zda-li jsme technologicky lepší, ale jak zvládáme
marketing...