Linux pro server

moje moje na vabo.cz
Úterý Únor 1 10:53:41 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek píše v Út 01. 02. 2005 v 10:01 +0100:
> [...]

Neuniklo, ale taky mi neuniklo, ze takrka zadna firma nedodava cisty
aplikacni, databazovy, nebo jinak specializovany produkt. Obvykle je to
neco co je mozne provozovat tak i onak. Specializace je draha.
Na udrzeni rozumneho pomeru mezi vykonem a "nabubrelosti" mame naprosto
stejny nazor. Problem je jen v hranici, kde zacina nabuburelost a zacina
klesat vykon. Vetsinou pardrobnosti navic sice citelne zvysi
nabubrelost, ale nesnizi vykon. A pak je otazka jestli ma cenu snazit se
dostat specialni produkt, ktery ale nikdo nebude udrzovat, protoze na to
nebude mit finance a cas.
Debata se rozbehla na zaklade vhodnosti distribuce na server, ale
stocila se do tematu moznosti versus specializace, mnozstvi baliku v
zakladni distribuci coz je jen jedna cast pohledu.
Nejak mi v te diskusi chybel duraz na bezpecnostni aktualizace, dobu
jejich poskytovani (pokud vubec jsou), moznost spravy (ano vsechny
distribuce maji sshd a vi/vim) a dalsi drobnosti diky kterym se server
stava tou krabici nekde v koute o ktere nikdo poradne nevi (krome
admina), protoze dobre slouzi a neni treba se ji na plny uvazek venovat.

MOJE

P.S. Ona tahle diskuse je asi stejne zbytecna, protoze vetsina adminu ma
svou oblibenou distribuci a svuj zpusob spravy. A pokud nekdo nevi co
chce, tak je mozne mu poradit, ale zkusenosti musi stejne nabrat sam.

--
Konir Tomas
Czech Republic