Linux pro server

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Únor 1 11:14:19 CET 2005

	Tak tady se bohužel neshodneme... vezmu-li dodavatele těchto OS, pak
je to zejména Microsoft, IBM, Sun a HP (vynechal jsem někoho podstatného?).
Všecny tyto firmy takovéto specializace provádí a dodávají. Jednoduše proto,
že je o ně zájem (zřejmě se i vývoj bohatě vyplatí) a zákazníci je požadují.

> neco co je mozne provozovat tak i onak. Specializace je draha.

	Je drahá, ale kdyby nebyla, je to ještě dražší...

> klesat vykon. Vetsinou pardrobnosti navic sice citelne zvysi
> nabubrelost, ale nesnizi vykon. A pak je otazka jestli ma

	... ale zvyší nebezpečnost systému proti útokům.

> Nejak mi v te diskusi chybel duraz na bezpecnostni aktualizace, dobu

	??? Moje výtka k množství balíků vs. trojské koně či odjištěné
bomby, které dneska nikomu nevadí s ohledem na cenu diskového prostoru bylo
to první, co jsem předhodil.

> P.S. Ona tahle diskuse je asi stejne zbytecna, protoze
> vetsina adminu ma
> svou oblibenou distribuci a svuj zpusob spravy. A pokud nekdo nevi co

	Ano a jsou i admini, kterým nevyhovuje nic z toho, co dneska
Linuxové firmy nabízí, zejména pokud to je 10+ strojů, každý sice trošku
jiný, ale ve skutečnosti pořád stejný, maximálně ve 2 kategoriích -
aplikační server a linuxový router/firewall. A tím pádem hledají a snaží se
řešit praktické problémy tak, aby ještě zákazníci nebyli nasraní a neměli
pocit, že u řešení fy Microsoft to dostanou hned v krabici a za podobné,
ne-li menší peníze.

> chce, tak je mozne mu poradit, ale zkusenosti musi stejne nabrat sam.

	Zvláštní, že se zde vyskytují dve skupiny diskutujících, jedna,
která je přesvědčena o své pravdě a vystupující, že ostatní se s tím buď moc
babrají a nebo to vlastně vůbec neumí a nepracují systematicky a druhá,
která se navzájem chápe, právě s ohledem na velmi podobné provozní podmínky
(jak to, že v různých geografických koutech je to to samé?!) a zřejmě tedy i
požadavky komerčního sektoru a která se snaží řešit požadavky a problémy
pokud možno efektivně s ohledem na strávený čas a tím pádem finance a tato
skupina zatím není schopna se dobrat rozumného výsledku.

	Takže buď to skutečně nejde - nemyslím si to - nebo je ta skupina
duchem na jiné planetě...:-) A nebo je něco špatně přístupu, který se
snažíme modifikovat, leč občas nepochopeni...