Reseni preposilani posty na zaklade uzivatelskeho jmena

Veros Kaplan veros-XXXX na tac.cz
Úterý Únor 1 18:06:37 CET 2005

Petr Kincl wrote/napsal:
: > Dobry den.
: > Potrebuji poradit nastin reseni:
: >
: > Existuji 3 skupiny uzivatelu, jedna skupina muze posilat postu
: > neomezene, jedna skupina na urcene adresy a posledni jen v ramci firmy.
: > Hledam zpusob jak to zajistit, kdyz uzivatele pracuji na ruznych PC,
: > stridaji se na jednom apod, tedy neni mozne omezit realy jen podle IP
: > adres. .
: >
: > Muzete mi prosim poradit nejake odkazy, pripadne strucne kroky jak
: > toho dosahnout? Preferuji sendmail, ale pokud reknete, ze Postfix to
: > resi lepe, tak to pro mne neni tak velky problem zmenit..

   Se sendmailem Vám neporadím (nemám ho), věřím tomu, že to jde
(prý existoval Sendmail, který uměl hrát piškvorky pomocí přepisovacích
pravidel - folklór).

   Pro Postfix se to řeší následovně
	- http://www.postfix.org/RESTRICTION_CLASS_README.html

    Pokud budete mít dostatečně nový Postfix (>2.1), tak to je možné
řešit pomocí delegace na externího démona, který rozhodne kdo kam co
může odeslat - vhodné, pokud chcete ta pravidla nepříklad dynamicky
měnit (podle databáze, apod). Počítejte s tím, že ten démon neexistuje
a budete si ho muset napsat sám (nebo upravit existujícího).
       - http://www.postfix.org/SMTPD_POLICY_README.html

Věroš Kaplan

PS: Podle posledních výzkumů tři ze čtyř správců Postfixu říkali, že
Postfix je jenom pěkně převlečený sendmail (logika je podobná,
konfigurace Postfixu je trošku jiná, ale liší se málo). Tak si z toho
vyberte. Kdyby se o sendmailu nepovídaly takové ošklivé věci, tak bych
ho možná nasadil. Dneska už je na tom sendmail asi lépe, nevím.
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>
system disaster