Skutecne hardwarovy RAID

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Úterý Únor 1 22:27:55 CET 2005

Marcel Kolaja wrote:
: Snad jediné, co mi vadí, je, že ty
: nástroje nejsou v distribuci. Předpokládám, že nejsou ani Free Software.
: :-(

	Nejsou free software.

: > Muzete pouzivat SMART (i kdyz s 3ware taky, ale to je vyjimka), takze
: > muzete disky monitorovat standardne. Vetsina ostatnich HW RAID radicu
:
: Ty umíš pracovat se SMARTem na SATA discích?
:
	Pres radic 3ware zrejme ano. Obecne ne, ale je docela velka
sance, ze to do par mesicu nekdo dopise. Ja mam SATA akorat jeden disk
(plus velike pole s 28 disky, ale to je o necem jinem - je to SATA-to-FC
externi pole).

: a navíc to můžu vidět v nějakém monitorovacím softwaru? Koneckonců, abych
: měl všechno pohromadě, může mi to monitorovat třeba Nagios, ne?

	Jo, ale to u nekterych poli nejde, protoze tam neni zadny rozumny
interface na skriptovani - jen klikaci aplikace.

: SW RAID
: + vyšší výkon
: - zatěžuje systém

	Jo, akoratze v minulem mailu jsem se snazil ukazat, ze to "zatezuje
system" je ve skutecnosti zanedbatelne. Spis bych jako "-" videl to, ze
z interniho SW RAID-5 nejde rozumne bootovat. Na druhou stranu vetsina
HW RAID radicu neumi rozdelit jeden disk na kousky a ty kousky pak poskladat
do ruznych volumu, zatimco v Linuxu muzu udelat RAID nad jednotlivymi
partisnami.

: HW RAID
: + HW implementace je přecejen více bezúdržbová než ta SW

	Checht.

: - když mi odejde řadič, tak musím sehnat ten stejný
: - obslužné nástroje někde na nějakém CD, co dostanu s řadičem, fuj!

	Jo.

: BTW Když už ses tak rozepsal o tom RAIDu 5, já osobně jsem se linuxový SW
: RAID 5 vždycky bál nasadit (už nevím proč, ale nějak jsem v to neměl
: důvěru).

	Jo, tohle je znamy folklor. Realny podklad to ale IMHO nema
(krome looseru, kteri povesi dva disky v RAID-5 na jeden IDE kanal
a pak se divi, ze to cele spadne, protoze jeden vadny disk zablokuje
cely kanal).  Aspon ja jsem s RAID-5 nemel vyraznejsi problemy.

: Běháš SW RAID 5 na 2.4 nebo na 2.6?
:
	Driv i na 2.4, ted uz vyhradne na 2.6.

-Y.