Skutecne hardwarovy RAID

Jan Krnavek hanz na studentagency.cz
Úterý Únor 1 22:48:17 CET 2005

> Mám dobrou zkušenost s 3ware 8506-8. Běžíme na tom RAID 0, RAID 1, RAID
> 5 i samostatné disky. Součástí dodávky jsou nástroje pro práci s řadičem.
> Při problému umí poslat e-mail. Umí asi všechno, co člověk potřebuje, když
> chce člověk provozovat diskové pole. Snad jediné, co mi vadí, je, že ty
> nástroje nejsou v distribuci. Předpokládám, že nejsou ani Free Software.
> :-(
>
> Naopak špatnou zkušenost mám s jedním modelem Adaptecu, který způsoboval
> při větší zátěži velké problémy (zkoušeli jsme různá jádra). Kdybyste
> [...]

ahoj,
rad bych prihodil moji zkusenost s HW radem .
Pouzivame 3 x 3ware 8506-8  a 2 x 3ware 9506-8 (novejsi rada  se da lepe
  lepe vytunnit a  4 x sata western 250g 7200 otacek 8mb mi dava  v
raidu 10 kolem 95Mb/s ).Ovladace pouzivam obsazene
v distru MD9.2,10,10.1 . Pekne je i ovladani pres radkovej softik
tw_cli. Jednou mi pri vypadku disku nesel pridat novy disk (novy disk se
hlasil jako incomplete drive a nemohl byt "sloucen" do degradovaneho
raidu,takze jsem zazalohoval data ,raid smazl a vytvoril znova )
..jinak zadne problemy.

K sw raidu :
provozoval jsem  dve masiny na 2.4 s raid 1 (disk mel vlastni ksandu) a
pri vypadku jednoho disku mi masina nechtela nabootovat..takze tak.
Btw: ted me napada ,jak to chce sw raid poresit ,kdyz bootovaci disk
muze byt jen jeden a ten zrovna odejde??? muzu mit bezpecne
(bootovatelne) cely system na sw raidu?

pekny vecer!
hanz