Linux pro server

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Únor 2 09:08:13 CET 2005

	Vám se nestalo, že po fsck nad FS se sice všeci tváří, že je vše OK,
ale ve skutečnosti máte na disku poškožena data (aniž by o tom někdo vydal
zprávu?)? A HW problém to nebyl?

> Navic rpm -Va se (z principu) zabyva ciste soubory, do
> kterych se nikdy za
> normalniho provozu nezapisuje a typicky i lezi na svazcich,
> na ktere se
> temer nebo vubec nezapisuje. Tyto soubory nejruznejsi

	Ano správně, ale to zabezpečení RO je čistě na úrovni OS a nikoli HW
disku, takže když si OS vzpomene (jako že už jsem zaznamenal, že si skutečně
vzpomněl) a zapíše tam, tak jak to zjistíte? Jedině integritním testem
(třeba MD5 součty)... - a právě v tomto případě Vám velice rychle může rpm
-Va velmi ulehčit práci...

> se tam kdy delalo. Porad ale nevim, proc by ten denik mela pouha
> pritomnost nejakeho nepotrebneho baliku (at uz tam lezi z jakehokoliv
> duvodu) nafukovat, jak se me snazite presvedcit.

	Čím více rozdílností budete zavádět, tím více informaci (své úpravy)
musíte držet mimo hlavní řadu (např. je tam distribuce XY verze Z
instalována jako typický server)

PS: Zřejmě se velice rozchází náš režim práce a představa o systematičnosti
práce, to nevadí, netvrdím, že existuje jediný správný, mne ke spokojenosti
stačí, že stejné postupy nezávisle na mne "zapracovali" a aplikují jiní,
kteří také musí odvádět vysoce profesionální výkon. Určitě jste na tom se
zcela jiným systémem práce podobně, máte (a nebo nemáte) bolístky jiného
druhu, aneb nic není samo o sobě dokonalé.