Skutecne hardwarovy RAID

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Únor 2 11:39:41 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
: a) proč by při běžném provozu a za rozumného uspořádání odešly 2 disky
: současně?... - nebo že by někdo nehlídal, že pole už dávno běží v
: degradovaném režimu? (jsem schopen připustit, že mi odejdou v mašině na sólo
: kanálech dva disky současně, zajímalo by mne však, kolik lidí někdy něco
: takového zažilo v praxi = jak je to pravděpodobné)

	U nas se to stalo zrovna minuly tyden - 4 disky v RAID-10,
jeden odesel uplne, na druhem se objevily vadne bloky takze vypadl z pole.
Nastesti to byl server mimo ostry provoz jeste pred nasazenim. Vypadek
nastal behem jednoho dne.

	Pokud jsou disky ze stejne serie, pravdepodobne budou odchazet
vsechny zaraz.

-Y.