Linux pro server

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Únor 2 12:28:48 CET 2005

	Co třeba zpracování obrázků na základě toho jaké knihovny v systému
naleznu a jsem ochoten se bavit o 2 (GIF, JPG), ale taky třeba o desítkách
formátů a práci s nimi (GIF, JPG, PNG, TIFF...)? Myslím si, že zrovna toto
je standardní ukázka, kdy na jednu stranu máte za samozřejmé, že program sám
nebude mít built-in podporu pro všechny tyto formáty včetně encode/decode a
na stranu druhou očekáváte, že pro manipulaci s obrázky se použije maximum
co v systému je. (a tím jsme se zpět dostali ke konkrétnímu problému
loňského roku a sice potenciální zranitelnosti LIBOVOLNÉHO software
využívající libpng v patřičných verzích (mám pocit, že se jednalo skoro o
všechny (ne-li všechny) verze, které kdy spatřily světlo světa)...)

> nejaka zavislost, tak typicky chybi jeji -devel balik a configure ji
> nenajde.

	Typicky! Zmíněný dependency hell je dneska už tak na úrovni, že se i
tyto zrůdnosti v produkčních věcech (!= developerská stanice) objevují a
někdy se to nepovažuje za omyl/chybu....

> kompiluju, tak vystup z configure a pouzite staticke i
> dynamicke knihovny
> kontroluju velmi peclive (a zdaleka ne jen proto, abych se
> presvedcil, zda
> tam neni "neco navic").

	Hmmm... já zase znám dost lidí, kteří jsou happy, když rpm --rebuild
<src.rpm> vybuildí co je třeba a o zbytek se nestarají... A zrovna RPM
balíčky, resp, zdroje (src.rpm) těch ala ifdefu obsahují požehnaně...