flamware, bylo Linux pro server

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Únor 3 08:48:00 CET 2005


> -----Original Message-----
> From: Petr Vileta [mailto:stoupa na practisoft.cz] 
> > dalsi moznost je nechat si to nainstalovat za penize od nekoho
> > fundovaneho, ktery za to pak ruci (firma).
> > Ale tomu se zatim stale nejak branime. :-(
> No hlavne se brani lide, kteri si Linuxem vydelavaji na zivobyti :-)

	Myslím si, že těch firem, které se tím živí a poskytují i přiměřené
záruky (některé slibují i více<g>) je víc než dost... Bohužel je málo
zákazníků, kteří jsou ochotni zaplatit vysoce erudovaného specialistu, který
funguje stylem, který jste popsal, měly pobočky po celé ČR a nejlépe 6-ti
hodinový on-demand on-site servis (včetně dostatečných kapacit na skutečný
on-demand servis náhodných zákazníků)... - myslíte si, že je sranda to
ufinancovat?

	Další paradox, který pozoruju je prostý fakt, že za správu aktivních
síťových prvků (krabičky od Nortelu, CISCO, Juniperu atd.) je běžná taxe
1.500,- Kč/hod a výše a nikomu to nedělá celkem problém (+ smluvní paušální
on-demand on-site servis kolem 2.000,- Kč/měsíc). A to se bavíme o HW
mrškách, který je třeba (v pro mne běžných situacích) pouze jednou
nakonfigurovat, oprašovat a občas vyměnit firmware. Zatímco u Linux serveru
(protože poštovní server na PIXech nebo HW routerech budete dělat dost
problematicky :->) dát za hodinu práce technika na místě 800,- Kč/h to už je
často na dlouhé přemlouvání. A přitom se domnívám, že mít ty 2-3 třeba CISCO
certifikáty a dělat furt tu samou práci je oproti správě Linuxového serveru
(kde je nepoměrně více komponent, které je třeba znát, umět konfigurovat
apod.) spíše otročina pro opičku (bez urážky, vím, že jsou situace, kdy je
třeba velmi aktivně myslet jak to nakonfigurovat - jenže kolik takových
situací řeší CISCO technik v ČR ročně?) a ne fundamentální práce.

> dalku a funguje to. Jenze ja si praci odborne firmy predstavuji trochu
> jinak. Ze totiz nekdo prijde, budu mu moci koukat pres 
> rameno, budu se ho
> moci na neco zeptat, napsat si poznamky atd. Ale samozrejme 

	Chápu, že to koukání přes rameno může být z mnoha příčin nepříjemné
(a jenom peníze to být nemusí), ale jinak si myslím, že takto funguje dost
firem okolo mne, že zrovna v Plzni jste na žádnou nenarazil je pro mne spíše
překvapení, protože o specialistech vím i tam...:-) Ano, je možná pravdou,
že o sobě dávají málo vědět, bohužel z výše uvedených skutečností musím
konstatovat, že na ten marketing prostě zpravidla moc financí prostě
nezbude.

	Snad ty informace někomu trochu rozšířily obzory...

-------------------------------------------------------------------
Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)             FoNet, spol. s r. o.
Technicka podpora, Intranet/Internet     Sokolova 67, 619 00 Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz         Tel.: +420  5  4324 4749
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/           E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz
-------------------------------------------------------------------  



Další informace o konferenci Linux