Skutecne hardwarovy RAID

Radovan Garabik garabik na kassiopeia.juls.savba.sk
Čtvrtek Únor 3 09:35:13 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek <PaJaSoft na fonet.cz> wrote:
> [...]

Ja. HW Raid Promise UltraTrak 15000, RAID 50, 12xHDD, 1TB po vypadku elektriny pole sice
nabehlo ale pri mountovani zatuhlo, ukazalo sa ze pri citani dat niekde
zo stredu tuhne. Kontrola HDD ukazala ze 2 z nich maju zle sektory (nanestasie dva
vedla seba v prvej polovici pola), ale RAID nic nehlasil (diody svietili
na zeleno), jednoducho zatuhol. Nastastie sa FS (reiserfs) podarilo zachranit
(dd_rescue, reiserfsck --rebuild-tree atd...).

Potom som na stranke Promise uvidel ze novy upgrade firmware, ze vraj
lepsia detekcia zlych sektorov na HDD...

Je mozne ze to bezalo s jednym zlym diskom bohvieako dlho, potom sa
pridal druhy a tych par zlych sektorov sa zapisovalo/citalo iba z cache az
do vypadku elektriny. Pravdu sa uz nedozvieme.

| Radovan Garabík http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |