Traffic shapping na wi-fi

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Sobota Únor 5 22:03:24 CET 2005

DS> Je rozdil mezi rozdelenim maximalni prenosove kapacity wifi spoje a
DS> 1Mbitu. Pod ten wifi neklesne ani pri automatickem prepinani rychlosti
DS> (11Mbit 5Mbit 2Mbit 1Mbit).

rychlosti 802.11 su udavane vratane rezie, i za maximalne idealnych
podmienok je vyuzitelna rychlost na tretej vrstve oproti udavaym
rychlostiam len o nieco viac nez polovicna, a zavisi aj od velkosti
paketov (male pakety maju pomerne vacsi overhead). vyuzitelna rychlost
zavisi aj od chybovosti trasy (rusenia), pretoze ak nahodou v rovnakom
okamihu pouziju rovnaku frekvenciu dva vysielace, dojde ku kolizii,
oba pakety sa poskodia a musia sa opakovat. dnes som daval dokopy
trasu na ktorej oba konce vysielali na 1mbit, a vyuzitelna rychlost
kolisala v rozmedzi cca 150-250 kbps.. a rozhodne to moze byt menej,
dolna hranica je az nula :o) btw, 802.11 je asymetricke - v jednom
smere moze byt kludne 11mbps a v druhom 1mbps, zavisi od prenosovych
podmienok..

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk