kontrola priepustnosti linky - nefunkcne ssh - doplnenie

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Neděle Únor 6 15:21:36 CET 2005

Dne Sat, Feb 05, 2005 at 11:04:28AM +0100, Martin Och napsal:
> Mno, nevim co je linka s dohledem, ale jak si ma byt operator 100% jisty,
> ze neni chyba ve Vasem eth. rozhrani (nebo u Vas), pokud se jinak linka jevi
> jako OK?
>
> Ja sam jsem si uz 2x nabehl, kdyz jsem zvedal mandle dohledu meho operatora,
> a pak jsem s hruzou zjistil, ze strasilo v eth portu meho cisco routeru.
> Po konecne vymene routeru je vse OK... Nezbylo mi nez se dohledu omluvit.

Takle to samozrejme muze skoncit take.

Nicmene u linek za vice jak 20.000 mesicne s tim provider pocita a vyjde ho
levneji vyjet k poruse, ktera poruchou neni, nez nevyjet, nechat to hnit a
pak po 10 hodinach zjistit, ze chciplo jeho zarizeni a on ted plati tech
20.000 jako pokutu za nedodrzeni SLA.

Teoreticky miva provider narok na nejake odskodneni za plany poplach, ale
kdyz uz chvili spolupracujete a on vi, ze se seknete jednou za rok, ale
mezitim ohlasite 10 opravnenych reklamaci, tak nad tim mavne rukou.

zdravim
dan