bitova hlbka forwardovanej X11 session

Dusan Zatkovsky zatkovsky na printsoft.cz
Pondělí Únor 7 12:28:05 CET 2005

Dobry den.

Obcas mam potrebu tunelovat X11 aplikacie cez ssh. Konkretne sa mi jedna o
vncviewer, ktorym sa z linuxoveho serveru za pomalou linkou pripajam na
'ms-dos'ove stanice.

Moje prve pokusy smerovali k tunelovaniu priamo vnc spojenia zo vzdialeneho
stroja na moj lokal a spustaniu vnc klienta na localhoste. Postupom casu som
ale zistil, ze ked spustim vnc klient na linuxovom stroji na druhej strane
linky, je to podstatne rychlejsie, ako tunelovanie vnc spojenia (vratane
laborovania s compresslevel, depth, quality a podobnymi ficurami).
Resp. som zistil, ze je to jedina moznost, pretoze ani komprimovanym ssh
tunelom nie je mozne dosiahnut dostatocnu refresh rate pre aku-taku solidnu
pracu.

Nevyhodou ale je, ze sa mi ta X session prenasa v 16bit hlbke, co zerie znacnu
cast tej linky.

Moja otazka znie, ako ovplyvnit bitovu hlbku tunelovanej X aplikacie. Google
neporadil nic konkretne, dokonca ani nenakopol.

Predpokladam, ze to bude mat silny suvis s bitovou hlbkou nastavenou na
vzdialenom X serveri, pripadne na lokalnom X serveri.

Nerad by som ale menil nastavenie na vzdialenom stroji, pretoze sa tam X obcas
pouziva 'nazivo' (toboz pracoval v 8 bit na lokale), takze by som nejak
potreboval force-nut tento forward na najnizsiu moznu hodnotu, aby som
usetril pasmo.

Existuje nejake riesenie?

Dik.

--