DMA u sata (was: nereagujici aplikace pri spouste volneho cpu)

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Úterý Únor 8 10:56:49 CET 2005

Dd,

On Tue, Feb 08, 2005 at 08:53:26AM +0100, Aleš Kozumplík wrote:
> zdravim,
>
> mam sata disk WD pripojeny na Silicon Image 3512A radici (sata_sil). kdyz se
> pokusim zapnout dma pres:
> hdparm -d1 /dev/sda
>
> dostanu:
> /dev/sda:
>  setting using_dma to 1 (on)
>  HDIO_SET_DMA failed: Inappropriate ioctl for device

na toto tema se v LKML pise, ze DMA je na SATA automaticky (ted
jsem to vygooglil). Pise to tam Jeff Garzik, kteremu bych to
i veril (kdyz pise libata)... :-)

> na http://www.abclinuxu.cz/forum/show/75149 je vlakno na podobne tema
> vyvozujici, ze hdparm pro sata preci nemuze fungovat. jenze jak tedy nastavit
> dma - a jsem si jist, ze nefunguje, jezto pri kopirovani velkeho souboru
> stoupne vytizeni procesoru temer na 100% po celou dobu kdy disk pracuje - pro
> disk sata?

A odkud na ten disk kopirujete?

> navic:
>
> v poslednich jadrech (i distribucnich!) mi uz dokonce nejde zapnout dma ani
> pro cd mechaniku:
> hdparm -d1 /dev/hda
>
> /dev/hda:
>  setting using_dma to 1 (on)
>  HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
>  using_dma    =  0 (off)

To muze byt tim, ze je v kernelu zapnuta volba: 'DMA only for
disks'.

> ata1: dev 0 ATA, max UDMA/100, 234441648 sectors: lba48
> ata1: dev 0 configured for UDMA/100

UDMA/100 rezim mluvi sam za sebe, ne? Na veci nic nemeni, ze to
hdparm nezobrazi.

Zdravi
Honza Marek