DMA u sata (was: nereagujici aplikace pri spouste volneho cpu)

Aleš Kozumplík al_es na seznam.cz
Úterý Únor 8 14:09:54 CET 2005

On Tuesday 08 February 2005 10:56 am, Jan Marek wrote:

> na toto tema se v LKML pise, ze DMA je na SATA automaticky (ted
> jsem to vygooglil). Pise to tam Jeff Garzik, kteremu bych to
> i veril (kdyz pise libata)... :-)

no - to sem tise predpokladal do te doby, nez jsem behem tech diskovych
prenosu zjistil, jak moc vytezuji procesor - top tvrdi, ze disk je z 90% busy
v rezimu "wa" (coz je dle googla neco na zpusob cekani na IO operaci)

> A odkud na ten disk kopirujete?

je to v ramci ruznych nebo stejnych partition na tomtez disku, bez rozdilu
jestli je to ntfs->fat, ntfs->ext3 nebo ext3->ext3. obcas se sice naky cpu
cas prelije z "wa" do "system", ale "idle" je behem cele operace 0% a to se
mi prave nezda...

> To muze byt tim, ze je v kernelu zapnuta volba: 'DMA only for
> disks'.
cdrom se mi povedlo vyresit kompilaci vanilly (volba vypnuta).

> UDMA/100 rezim mluvi sam za sebe, ne? Na veci nic nemeni, ze to
> hdparm nezobrazi.

snad ano. ale zajimalo by me co znamena to vytizeni CPU ?

Al_