software RAID v gentoo

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Středa Únor 9 11:36:52 CET 2005

>takze pro me plati varianta
>
>2. I have a VIA SATA RAID. Why doesn't Linux support my hardware RAID?
>A. It's not hardware RAID. It is software RAID, provided by the BIOS on the card.

No jo, ale co s tím ?
Konkrétně - pro mě zase platí varianta :

    5. I have a Promise TX2 SATA RAID card. Why doesn't Linux support my
    hardware RAID?

A. It's not hardware RAID. It is software RAID, provided by the BIOS on
the card.

OK, ten "RAID" simuluje jen BIOS na kartě. Ale jak se to dá zprovoznit v
2.6 kernelu ?

Současný stav :
 - RH9
 - kernel 2.4.x + ovladač od Promise (modul ft3xx)
 - na řadiči 2 SATA kanály (2 disky 160 GB aktivní jako "RAID0") + 1 IDE
kanál (1 disk 80 GB)

Všechno funguje.

Požadovaný stav :
 - FC3
 - kernel 2.6.x
 - nainstalovat na zmíněný IDE disk na Promise řadiči

Jenže jak ?? Po spuštění instalace (FC3) se zavede ovladač pro SATA (asi
sata_promise) který zahlásí dva samostatné disky 160 GB a žádný 80 GB.
Potřeboval bych si zkompilovat ovladač ft3xx a vnutit ho během
instalace. Ale ani nevím, jestli se dá přeložit pro řadu 2.6. (FastTrak
S150 TX Series Linux Source Code
<http://www.promise.com/support/download/download2_eng.asp?category=all&os=100&productID=107#>).
BTW kde se dají splašit zdrojáky jádra pro FC3 ? Dříve u RH byly vždycky
v balíčku kernel-source-x.y.z.i386.rpm. Teď se musí použít
kernel-x.y.x.src.rpm ? To je dost nešikovné ..

BTW dal by se nějakou rozumnou cestou přeložit ten ovladač pro
instalační jádro ?

Rada "použij RAID v jádře" je sice hezká ale nepoužielná - jednak na
těch discích mám data která nemám kam odsypat a druhý problém je že
kernelový ovladač nevidí třetí disk ..