Jak funguje speedstep/cpufreq/...?

Středa Únor 9 17:50:38 CET 2005

On Wed, 9 Feb 2005, Jan Kasprzak wrote:

> Myslel jsem CONFIG_X86_ACPI_CPUFREQ=y, ale ted se divam, ze je i
> CONFIG_X86_SPEEDSTEP_CENTRINO_ACPI.

CONFIG_X86_ACPI_CPUFREQ znamena menit frekvenci kompletne pomoci ACPI.
Tzn. na zaklade dat z ACPI pomoci pseudokodu uvedeneho tamtez.

CONFIG_X86_SPEEDSTEP_CENTRINO_ACPI znamena menit frekvenci pomoci primeho
pristupu na MSR Pentia M, ale pouzit pri tom konfiguraci z ACPI.
Pokud se vypne tohle, pak by speedstep-centrino mohlo fungovat. Temer
jiste se ale vyber moznych frekvenci nezvetsi proti jiz uvedenemu seznamu
a dolni limit zustane 600 MHz. Nicmene i tak si myslim, ze efekt by mohl
byt vetsi nez u p4-clockmod.

> 	OK, diky za vysvetleni. Presny vliv na stav baterky bohuzel
> nezmerim, protoze mi od 2.6.10 nefunguje nacitani stavu baterky [...]

Lze to udelat drevorubeckou metodou: plne to nabit a zmerit cas do uplneho
vybiti pri presne definovanem zatizeni. Ale je treba pouzit jen relativne
male mnozstvi pokusu, jinak se projevi starnuti baterky. :)

> Proste od 2.6.10 mi nefunguje polovina veci z ACPI.

Rekl bych, ze kombinace ACPI, ktere vypada, jako by pri jeho navrhu byl
nekdo hodne ale opravdu hodne zdrogovany, a urciteho vyvojoveho modelu
pouziteho pri jeho implementaci v linuxovem jadre je smrtici...

> 	Jeste jednou diky za prvni odpoved na muj mail, ktera obsahovala
> nejakou rozumnou informaci :-)

:)