SW RAID a mrtvy disk

Kit kit.saels na gmail.com
Středa Únor 9 19:41:53 CET 2005

On Wed, 09 Feb 2005 12:08:06 +0100, "Mgr. Daniel Hrbáč"
<hrbac na advokati.biz> wrote:
> což o to, já bych si typl, že síťový kabel je prostě výpadk napájení
> disku a to by měl ustát. ale datový kabel podle mě neustojí. ať budete
> rychlý jak chcete, vždycky bude jakoby částečně vytažený a to musí dělat
> zmatky.
> Mgr.Daniel Hrbáč

Datový kabel také obsahuje napájení - elektroniky disku. Konektor je
uzpůsoben tak, aby se nejprve odpojila data a potom teprve napájení.
Po fyzické stránce je to OK, ovšem záleží na tom, jak se s tím
vypořádá řadič a elektronika disku. Zničení elektroniky by vytažením
datového kabelu hrozit nemělo - na rozdíl od IDE, kde určité (i když
malé) riziko je.
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz