rychlost degradovaneho sw raid 5

Zdenek Burda zdenda na zdenda.com
Čtvrtek Únor 10 02:38:33 CET 2005

> K velmi podobným rychlostem jsem dospěl i při zápisu na degradované pole na
> ftp.linux.cz. Tam byla, pokud si dobře pamatuji, rychlost cca 1000 menší
> než v optimálním stavu. To je také jeden z důvodů, proč si myslím, že SW
> RAID v Linuxu *není* v pořádku.

Nedávno jsem dospěl ke stejnému zjištění, ten RAID je skutečně divný. Rozpadl
se při vypnutí stroje RAID5 ze 3 disků. Nešel nahodit, když jsem ho spustil pomocí
mdadm -A -R --force tak vyhodil jeden disk jako špatný.
Disk je po HW stráncenaprosto v pořádku. Po chvíli se přestal bavit s dalším diskem.
Dnes jsem RAID sestavil, stáhl data a opravil FS. Kupodivu se poškodily soubory,
které se snad nikdy nepoužily. Ze 42 GiB dat jsem přišel o 2 soubory o
velikosti 4 KiB.
Při kopírování dat z degradovaného raidu jsem kopíroval většinou 6MiB/s ale
tak 20% dat se kopírovalo asi rychlostí < 1 MiB/s (kopie přes ssh na jiný
počítač)

--
Zdeněk Burda			http://www.zdenda.com
JID#tsunami na jabber.sh.cvut.cz	ICQ#119838804

http://www.klenot.cz - domov pro Vaše stránky