rychlost degradovaneho sw raid 5

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Čtvrtek Únor 10 12:13:47 CET 2005

On Thu 10. of February 2005 1:38, Zdenek Burda wrote:

> Nedávno jsem dospěl ke stejnému zjištění, ten RAID je skutečně divný.
> Rozpadl se při vypnutí stroje RAID5 ze 3 disků. Nešel nahodit, když
> jsem ho spustil pomocí mdadm -A -R --force tak vyhodil jeden disk
> jako špatný.
> Disk je po HW stráncenaprosto v pořádku. Po chvíli se přestal bavit s
> dalším diskem. Dnes jsem RAID sestavil, stáhl data a opravil FS.
> Kupodivu se poškodily soubory, které se snad nikdy nepoužily. Ze 42
> GiB dat jsem přišel o 2 soubory o velikosti 4 KiB.
> Při kopírování dat z degradovaného raidu jsem kopíroval většinou
> [...]

Obavam se ze to bude problem toho degradovaneho modu. Vcera jsem si
myslel, ze je chyba v tom ze md0 (degradovany raid 5) mountuju s
prametrem sync, ale dnes jsem ho odstranil a mountuju jen noatime, ale
bylo to stejne doku jsem nepridal treti disk a nesesynchronizoval.

Kazdy disk mam na jinem kanale, takze tam problem byt taky nemohl ...

Zvlastni je ze kdyz mi upadl jeden disk na sw raid 5  na jinem stroji
(scsi), tak byla rychlost porad stejna (nebo jen o malo mensi), ale na
tomhle je ide a dela to prazvlastni veci. Jediny rozdil je v tom ze
scsi pole jsem nevytvarel jako degradovane.

Pekny den
--
Pavel Benisek