podivne spadnuty raid 1

Michal Čihař michal na cihar.com
Sobota Únor 12 17:18:23 CET 2005

Zdravím

On Sat 12. 2. 2005 16:47, Pavel Benisek wrote:
> stalo se mi na raid 1 neco zvlastniho:
> ------
> # cat /proc/mdstat
> Personalities : [linear] [raid0] [raid1] [raid5]
> md1 : active raid5 hdc5[2](F) hdb5[0]

Píšete o raidu 1, ale kernel si myslí, že to je raid 5, nemůže být
problém v tom?

> [...]
>
>     raid-level              1
>     nr-raid-disks           2
>     nr-spare-disks          0
>     persistent-superblock   1
>     chunk-size              8
>
>     device                  /dev/hdb5
>     raid-disk               0
>
>     device                  /dev/hdc5
>     raid-disk               1
> ------
>
> mel jsem za to, ze v mdstat se vypise poradi disku a potom [U_]
> znamena ze prvni v poradi je UP-dobry a druhy vypadl.
> Proc je ale u prvniho v poradi hdc5 (F)- coz jak jsem vydedukoval a

Pořadí disků je dáno jejich pořadím v raidu, to jsou ty čísla v
hranatých závorkách v seznamu disků.

> Ktery disk je ten problemovy?

hdc

> Jeste pridam ze jsem zkousel raidhotadd a vysledek:
>
> # raidhotadd /dev/md1 /dev/hdc5
> /dev/md1: can not hot-add disk: invalid argument.

To nejspíš chcípne na tom, že v raidtabu je raid 1, kdežto kernel si
myslí že 5....

--
    Michal Čihař | http://www.cihar.com