podivne spadnuty raid 1

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Sobota Únor 12 17:28:23 CET 2005

On Sat, Feb 12, 2005 at 05:18:23PM +0100, Michal Čihař wrote:
> Píšete o raidu 1, ale kernel si myslí, že to je raid 5, nemůže být
> problém v tom?
Konkretne v tomto pripade by to vadit nemalo, aj ked mas samozrejme pravdu ze
to je raid5 a nie 1. Zda sa mi dost divne, ze taku konfiguraciu vobec zozral
(raid5 s 2mi diskami). Z popisu to vyzera, ako keby tam kedysi bol aj disk
[1].

> To nejspíš chcípne na tom, že v raidtabu je raid 1, kdežto kernel si
> myslí že 5....
Ja si skor myslim, ze ho treba najprv vybrat. Failnuty uz je, takze:
raidhotremove /dev/md1 /dev/hdc5
raidhotadd /dev/md1 /dev/hdc5

Ale najprv by som z logov skusil zistit, preco ho klasifikuje ako failed. Skus
spravit kontrolu disku (partisny) cez smartctl alebo badblocks. A skusil by
som sa zamysliet nad tym, aky zmysel ma raid5 s 2ma diskami.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                   It's not a bug, it's tradition!