podivne spadnuty raid 1

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Sobota Únor 12 17:38:47 CET 2005

On Sat 12. of February 2005 16:28, Peter Surda wrote:
> [...]
ojoj toho jsem si vubec nevsiml. opravdu to ma byt raid 1!
Kazdopadne tam je jeste jeden disk, takze to muzu preklopit na raid5.
Problem je ze ten server je par tisic km daleko, takze bych tam nerad
jel osobne a nemam tak silnou linku abych v pripade padu do pondeli
stihl zkopirovat ze zalohy vsechny data...

Jak je mozne ze raid 5 funguje z jednoho disku?

> Konkretne v tomto pripade by to vadit nemalo, aj ked mas samozrejme
> pravdu ze to je raid5 a nie 1. Zda sa mi dost divne, ze taku
> konfiguraciu vobec zozral (raid5 s 2mi diskami). Z popisu to vyzera,
> ako keby tam kedysi bol aj disk [1].

> Ja si skor myslim, ze ho treba najprv vybrat. Failnuty uz je, takze:
> raidhotremove /dev/md1 /dev/hdc5
> raidhotadd /dev/md1 /dev/hdc5
>
> Ale najprv by som z logov skusil zistit, preco ho klasifikuje ako
> failed. Skus spravit kontrolu disku (partisny) cez smartctl alebo
> badblocks. A skusil by som sa zamysliet nad tym, aky zmysel ma raid5
> [...]
oba disky jsou podle smartctl v poradku, to uz jsem zkousel.

> S pozdravom,
>
> Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103,
> +436505122023

Dekuji za postreh !
--
Pavel Benisek