OT: Zdroj ATX (Was: Re: SuSE9.1Pro - fileserver kaput)

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Neděle Únor 13 18:45:21 CET 2005

On 11. Feb, 06:03 PM CET, Krištof Petr <Petr na Kristof.CZ> wrote 19 lines:

> Ja tedy nechci nijak polemizovat s vasim "dodavatelem zdroju",
> ale ATX zdroje se spousti tak, ze sepnete (slusnete) na konektoru
> piny (pokud si dobre pamatuji) 16,17 kusem dratu. Zadna veda.
> Delam to tak bezne. Dokonce jsem si na to zrobil takove udelatko.
> Rikam tomu familierne "starter".

Jenze ono to není tak easy :))) To jsme dělali také a tu sponku mám tady
vedle na stole. Ta deska se po výpadku (například, protože
ji zdroj neutáhne) se dostane do "divného stavu", kdy ji nepomůže NIC,
jedině například to, že vytáhnete procesor, všechny zátěže, zresetujete
hodiny (CMOS), necháte 10 minut dry out a pak znova všechno zapojíte, s
minimální záteží. Když máte štěstí a ono to naběhne, uděláte IHNED upgrade
BISOu na verzi 1003 a když máte štěstí, tak vám to naběhne a bude to
stabilní. (přitom, ale do té desky něco teče na +5V, protože svítí ta LED
dioda na desce)....

AbYch to shrnul, k čemu jsme došli:

- u těchto desek (939, Athlon 64, SLI) je problém mezi zdrojem a deskou
- zdroj musí být nutně ATX12V (navíc je tam okruh 12 V), 4 piny, čtverhraný
konektor
- konektor ATXPWR je 24 pinový, 20 pinový tam dáte, ajen jeho posunutím doprava
- zdroj by na tom 12voltovém okruhu měl umět minimáln+ě 16 A pro minimální
konfiguraci, pro dvě desky v SLI raději kolem 25-30 A
- AMD desky jsou méně citlivé na 12voltový okruh (kolísíní napětí má být
+-10 procent kolem 12 V)
- více citlivé na + 3V
- zdroj počítáme tak, že vezmeme známé spotřeby zařízení + 30% + 10 %
- je nutné rozlišovat zatížení na jednotlivých větvích, protože to, že je
zdroj 400 W ještě neznamená, že když spotřeba vašich částí serveru je 300,
tak jste za vodou, protože ony (ty části), chtějí například v 12 voltové
větvi 250 W a v jiné 150 W...

U těchto nový desek je to nechutná alchymie
Ještě sem dám jeden odkaz, ze kterého jsme se hodně poučili:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/38623/?o=60

Martin Kamín