X pres konzoli

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Neděle Únor 13 21:17:29 CET 2005

On Sat, Feb 05, 2005 at 01:21:31PM +0100, David Tlustý wrote:
> Mam jeden problem. Nainstaloval jsem si SUSE 9.0 a nejde mi spoustet
> graficke aplikace z konzole, kdyz jsem pod rootem (napr.
> opt/kde/bin/konqueror)
>
> pokud to udelam standartni cestou, tj.
>
> jsem pod normalnim uzivatelem:
>
> xhost + (jm. pocitace)
> su
> heslo
> export DISPLAY=localhost:0.0
>
> tak mi to pise:
> Xlib: connection to "localhost:0.0" refused by server
> Xlib: No protocol specified

Už to tu bylo, u SuSE od 9.0 je defaultně X server spouštěn tak, že
poslouchá pouze na UNIX domain socketu, ne na portu 6000. Změnit se to
dá např. nastavením DISPLAYMANAGER_XSERVER_TCP_PORT_6000_OPEN v souboru
/etc/sysconfig/displaymanager, ale vhodnější je použít např. xauth,
třeba

  xauth -f ~user/.Xauthority extract - :0 | xauth merge -

kde 'user' je jméno uživatele, který se do grafického prostředí
přihlásil.

							  Michal Kubeček