Doporucte system zalohovani

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Únor 15 08:02:32 CET 2005

On Mon, Feb 14, 2005 at 01:55:24PM +0100, "Kvasnička Václav Ing. - Pontex s.r.o." wrote:
> Provozuji fileserver (-y) pod SuSE 9.1 Pro. Zalohovani (prirustkove)
> delam primarne na zalozni server pomoci rsync. Obcas (tydne ev. mesicne)
> bych ale chtel data z nektereho z tech serveru zalohovat na neco
> externiho. Kapacita typicky 100-200 GB. Zvazuji tyto alternativy:
>
> 1. Nejakou vysokokapacitni zalohovaci jednotku (napr. HP Ultrium). Moc
> se mi nelibi cena a hlavne - za par (treba 5-10) let, kdyz se to
> rozsype, tak bude maler (ta nahrana media nikde neprehraju). Pri pouziti
> teto technologie by slo uz casto i o archivaci na delsi dobu.

Zacnete u castky, kterou chcete obetovat. Na pasku budete potrebovat cca
150 a vice tisic. Muzete uvazovat i o Blu-ray nebo HD DVD.

> 2. Ramecek pro HD a nekolik disku stridat, pripadne pouzit externi USB
> disk (-y). Toto povazuji za +/- rovnocenne. Otazkou je, jak moc jsou HD
> pouzitelne pro dlohodobou archivaci? Na rotujici zalohy asi OK. Zrejme
> zvitezi USB disky.

Moderni disky pocitaji pri cteni s pravdepodobnosti :-)

Nicmene moje stare HDD (10 let) stale obsahuji puvodni data a da se z
nich cist. Tedy pokud se roztoci :-)

Vyhodou pasky bude nizsi hustota zaznamu.

> A ted otazka tykajici se Linuxu: Je pouziti ramecku s HD pripadne USB
> disku bezproblemove? Jde USB disk pripojit za chodu jako ve Windows?
>
> Je nejaka jina metoda, kterou byste mohli doporucit?

Pokud mate jadro 2.6.x, pak by mohlo jit zalohovat pomoci dumpu a LVM2
snapshotu. Rozdilove zalohy se daji delat i pomoci tar nebo star (pokud
chcete i ACL). Dump ma na ACL experimentalni patch.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz