presmerovani stanic

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Úterý Únor 15 10:31:21 CET 2005

On Tue, Feb 15, 2005 at 07:40:20AM +0100, Milan Keršláger wrote:
> To je hezke, pravda. Nicmene bych uvital obecne reseni nezavisle na
> pouzite distribuci/instalaci.
Podla mna to nema zmysel, lebo to znamena vacsi narok na mna ako developera (a
to by mi mal niekto zaplatit), a na admina ako integratora. Staci ked si napr.
spomeniem, ake mam vzdy problemy opatchovat kernel potrebnymi funkciami, keby
to mal robit bezny admin tak mu z toho sibne.

Vezmime si napriklad ten user management. Je na to treba:
- iptables 1.3.0 (DEVEL !!!) alebo sam modifikovat 1.2.x (ja som spravil to
  druhe)
- ipset 2.0
- vhodne patche do kernelu (pom-ng minimalne s podporou ipset)
- nakonfigurovat dhcp server aby tomu rozumel
- nakonfigurovat cron
- ovladaci skript na webinterfejs
- webserver ktory chape transparentny redirect
- nastavit iptables
- skript na data pre ipset
- skript na data pre dhcp
- a to este vobec nemas ip accounting a bandwidth control, na ktore treba
  dalsich x programov a patchov

Kym tie veci (zdrojaky) vobec podownloadujes (a to este nehovorim o kompilacii
a nutnosti patchovania), tak mas Route Hat uz 10krat nainstalovany.

Niektore casti vsak je mozne pouzit separatne. Napriklad skript na bandwidth
control je uplne nezavisly (pokial sa ti samemu podari opatchovat kernel a
iproute :-)), a do velkej miery aj vulncheck.pl (monitoruje windowsovske
stanice, ci maju updaty a ked nie, tak im nadava).

> Prave tohle je duvod, proc velmi mnoho rozumnych veci nakonec zapadne.
Je to isty tradeoff. Som si toho vedomy, a moj protiargument je, ze Route Hat
oproti "velkym" distribuciam setri cas na instalaciu a udrzbu, viem to z
vlastnej skusenosti.

Skus sa na Route Hat pozerat ako kompletnu aplikaciu na isty typ nasadenia.
Nemusis instalovat separatne programy, ale mas hotovy komplet.

>                         Milan Kerslager
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                Where do you think you're going today?