Doporucte system zalohovani

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Úterý Únor 15 23:21:56 CET 2005

On 15. Feb, 10:27 PM CET, Miroslav Maiksnar <ml na mixi.cz> wrote 23 lines:

> Ted zrovna koukam na eshop a vidim tu od Sony AIT-3 mechaniku (100GB) za cca
> 52kKc bez DPH. Paska stoji necelych 1500 bez DPH...

Tak já vám fakt nevím. Trváte mnozí na rozdílu záloha a archivace, já tam
rozdíl nevidím. Přitom jenom mechanika stojí 50 000. Za to je při ceně 3500
korun celkem 14 (slovy čtrnáct disků) o kapacitě 3,5 TB.
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=25552

NAVÍC: když vám odejde za dva roky mechanika, stojí vás to 10-15-možná i
5000 a nová 50 tisíc! Když odejde jeden z disků, stojí vás to 3500 a za dva
roky disk s dvojnásobnou kapacitou za 3500... Když jich odejde polovina,
stojí vás to pořád jen tu polovinu a ne cenu jako za všechny.

Takže moje otázka. Nestačí to uložit na dva různé disky různé výroby a série
a jednou za rok roztočit a přepsat na jiný? Pořád jsme cenově hoooooodně pod
cenou mechniky páskové a cenou pásky.

Mám 500 GB, cena s mechanikou bez redundance pásky (požár, voda):
- 52 000 + 7500 = 60 000

Cena 500 GB v discích (s redundancí):
- 4 x 2000 (rámeček) + 4 x disk = 8000 + 14000 = 22 000

Ať počítám, jak počítám, nevychází mi páska vůůůůbec lépe. Takže kdybych
toto řešení redundantní 3x pojistil, jsem na stejné ceně...

Martin Kamín