Doporucte system zalohovani

Chlopcik Ales chlopcik na vojnem-plzen.cz
Středa Únor 16 02:49:41 CET 2005

Martin Kamín ZULU wrote:

<CUT />

> Tak já vám fakt nevím. Trváte mnozí na rozdílu záloha a archivace, já tam
> rozdíl nevidím.

	Tak se podivejte (poradne :-) do nejakych ucebnic.
	Zhruba :
  Zalohovani - Jednorazova kopie dat (zpravidla :-) pro ucely obnoveni
funkcionality. Po vytvoreni nove zalohy je stara zaloha nezajimava.
  Archivace  - Soustavne uchovavani VSECH prechozich dat. Napr. z
ucetnictvi. Jednou za cas (denne, kazdou hodinu, ....) se kopiruji data
tak, abych byl schopen obnovit stav k danemu casovemu okamziku (snimek
dat :-). Data po obnove by mela obsahovat jen a pouze data k platna k
danemu momentu (+ pripadnou historii), nemela by obsahovat data novejsi.

> Přitom jenom mechanika stojí 50 000. Za to je při ceně 3500
> korun celkem 14 (slovy čtrnáct disků) o kapacitě 3,5 TB.

<CUT />

> Mám 500 GB, cena s mechanikou bez redundance pásky (požár, voda):
> - 52 000 + 7500 = 60 000
>
> Cena 500 GB v discích (s redundancí):
> - 4 x 2000 (rámeček) + 4 x disk = 8000 + 14000 = 22 000
>
> Ať počítám, jak počítám, nevychází mi páska vůůůůbec lépe. Takže kdybych
> toto řešení redundantní 3x pojistil, jsem na stejné ceně...

	Pokud mluvite o zalohovani, pak mate pravdu. Pokud uvazujete o
archivaci (o ktere se tady mluvi), pak jsou vase naklady cenou za jednu
archivni sadu. Archivace se dela napr. denne (nebo taky kazde 2 hodiny
:-). Pak Vam ceny vyjdou (trosku :-) jinak.

> Martin Kamín

	Ales