Doporucte system zalohovani

Martin Kamín ZULU martinkamin na quick.cz
Středa Únor 16 09:44:06 CET 2005

On 16. Feb, 02:49 AM CET, Chlopcik Ales <chlopcik na vojnem-plzen.cz> wrote 58 lines:

> 	Tak se podivejte (poradne :-) do nejakych ucebnic.
> 	Zhruba :
>   Zalohovani - Jednorazova kopie dat (zpravidla :-) pro ucely obnoveni
> funkcionality. Po vytvoreni nove zalohy je stara zaloha nezajimava.
>   Archivace  - Soustavne uchovavani VSECH prechozich dat. Napr. z
> ucetnictvi. Jednou za cas (denne, kazdou hodinu, ....) se kopiruji data
> tak, abych byl schopen obnovit stav k danemu casovemu okamziku (snimek
> dat :-). Data po obnove by mela obsahovat jen a pouze data k platna k
> danemu momentu (+ pripadnou historii), nemela by obsahovat data novejsi.

Jistě, jistě, můžeme se poučovat. Prošel jsem tím také. Ale odkaz do
učebnice není argument. Víte, že se nedávno tvrdilo, že křemík má hranici 2
GHz? Víte, že se nedávno tvrdilo a psalo v ušebnicích, že dopravní letouny
nebudou lítat nadzvukově, víte, že se psalo, že žádné letadlo nemůže lítat
10 machů? Víte, učebnice a slovník není uzus. Kdybychom dodržovali učebnice,
dodnes nesedíte za klávesnicí...

A rozdil mezi zalohovanim a archivací neberu, promiňte. Jedná se o LOGIKU
přístupu k datůmm, tedy CO a jak ČASTO se má uložit někam jinam, než to
teď leží.

Myslím, že je tady jeden argument a to životnost média (tedy případ, kdy
data odkládáme s tím, že se k nim možná nekdy budeme muset vracet).

Ale chtěl bych přesto upozornit, že v IT se hraje hodně na cenu a ta je to
zákazníka velice významná. Takže když někdo přijde s řešením diskovým, které
bude mít vlastnosti "záložního média", pásky zůstanou jen v určitých
aplikacích.

> 	Pokud mluvite o zalohovani, pak mate pravdu. Pokud uvazujete o
> archivaci (o ktere se tady mluvi), pak jsou vase naklady cenou za jednu
> archivni sadu. Archivace se dela napr. denne (nebo taky kazde 2 hodiny
> :-). Pak Vam ceny vyjdou (trosku :-) jinak.

Jak jinak? A proc ji nedelat cyklicky na mensí disky? Malý disk stojí cca
1800 a má kapacitu 120 GB, páska má kapacitu 100 GB a stojí 1500...

Martin Kamín